?

Log in

No account? Create an account

Previous Entry | Next Entry

Понтій Пилат з часом ставав все невинуватішим

(Про апгрейд Христа я вже тут постив, тепер буде про апгрейд Пилата)

У Євангелії від Марка Пилат віддав Ісуса на розп'яття без довгих дискусій:
"Пилат сказав їм: яке ж зло зробив Він? Вони ж ще дужче закричали: розіпни Його! Тоді Пилат, бажаючи догодити народові, відпустив їм Варавву, а Ісуса, бивши, віддав на розп’яття." (Мк 15)

У Євангелії від Матфея Пилат вже попередньо вмиває руки і називає Ісуса Праведником:
"взяв води, і вмив руки перед народом, і сказав: не винний я в крові Праведника Цього; дивіться ви. Увесь народ, відповідаючи, сказав: кров Його на нас і на дітях наших. Тоді відпустив їм Варавву, а Ісуса, бивши, віддав на розп’яття" (Мф. 27:24-26)

У Євангелії від Луки Пилат перед тим тричі називає Ісуса невинуватим, відправляє його спочатку до Ірода і хоче відпустити. І врешті, віддав Ісуса "на їхню волю," а не "на розп'яття":
"І відпустив їм ув’язненого за бунт і вбивство, якого вони просили; Ісуса ж віддав на їхню волю"(Лк. 23:25)

У Євангелії від Іоана Пилат вже чимало розмовляє з Ісусом, також не знаходить у Ньому ніякої провини, намагається Його відпустити, але лякається, бідося, погроз від іудеїв і здається:
"І сказав їм Пилат: це — Чоловік! Коли ж побачили Його первосвященики і слуги, то закричали: розіпни, розіпни Його! Пилат говорить їм: візьміть Його ви, і розіпніть; бо я не знаходжу в Ньому провини. Юдеї відповіли йому: ми маємо закон, і за законом нашим Він повинен умерти, тому що зробив Себе Сином Божим. Пилат же, почувши це слово, ще більше злякався." (Ін. 19:5-8).
Ще й Царем Ісуса називає: "І сказав Пилат юдеям: це Цар ваш!" (Ін. 19:14)
"І тоді він видав Його їм на розп’яття" (Ін.19:16) - тут вже юдеї Христа розіп'яли, а не Пилат.

У наступному Євангелії Пилат вже просто відмовив би юдеям у страті Христа, і християнства б не відбулося. Тому для Церкви було цілком правильним обмежитися лише чотирма канонічними Євангеліями.

Як відомо, СРСР був країною з непередбачуваною історією. Але християни першого століття н.е. все ж могли частково передбачити, у якому напрямі зміниться подача "свідчень очевидців" щодо історії Христа у черговому Євангелії. Чим більш напруженими були стосунки християн з юдеями, тим винуватішими ставали юдеї у страті Спасителя (і, відповідно, тим невинуватішим ставав Пилат). В перших трьох Євангеліях юдеї згадуються по 5-6 раз, а у Євангелії від Іоана вже понад 70 раз. Допекли, гади!
І знову ж таки, перші християни ще не знали, що Христос є предвічним Богом, єдиним з Отцем. У перших трьох Євангеліях це не прокламується (але це ж найважливіша частина Благої Вісті - що під іменем "Ісус" на землю зійшов Сам Творець Всесвіту!). Тобто, вони тоді вірували у Христа десь так само, як зараз Свідки Єгови. У 1-му ст. н.е. римських цезарів почали називати богами. Богом став і Цар іудейський, Цар царів.

Comments

( 2 comments — Leave a comment )
dekarmi
Nov. 8th, 2018 05:47 pm (UTC)
Дуже дякую!
( 2 comments — Leave a comment )

Profile

dekarmi
dekarmi

Latest Month

December 2018
S M T W T F S
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Tags

Page Summary

Powered by LiveJournal.com
Designed by Lilia Ahner